Новият етикет за гуми на ЕС

Тази част ви предоставя информация за търговското наименование или търговската марка на доставчика, идентификатора за типа гуми, обозначението за размера на гумите, техния клас (например C1, C2 или C3). Една от основните промени се отнася до нивото на съпротивление при търкаляне и спирачния път при влажна пътна настилка, които сега са намалени до 5 нива, започващи от A (най-ефективни) до E (най-малко ефективни). 1 ОТ 5 РЕЗЕРВОАРА ГОРИВО се изразходва от съпротивлението при търкаляне на гумата Влизайки в контакт с пътя, всяка гума се деформира при всяко завъртане на колелото. Тъй като конструкцията ѝ е деформирана, гумата загрява и част от енергията се губи. Намаляването на това натрупване на топлина дава възможност за снижаване на консумацията на гориво и, съответно, на емисиите на парникови газове. Силата, която оказва съпротивление при движението на автомобила, се нарича „съпротивление при търкаляне“. е средната икономия на гориво, реализирана от автомобил, оборудван с гуми от клас А, в сравнение с автомобил, оборудван с гуми от клас Е. СПИРАЧЕН ПЪТ НА МОКРА НАСТИЛКА Гумата е единствената точка на контакт между пътя и автомобила. При 80 км/ч тя разполага с по-малко от 1 милисекунда, за да насочи автомобила, да ускори или да спре. Тя е важен компонент за безопасността на автомобилите. Нейната цел е да се прилепи към пътя независимо от състоянието на настилката (лошо или добро), конфигурацията на пътя (прав или със завои) или метеорологичните условия (сухо или дъждовно време). е разликата в спирачния път на автомобил, движещ се с 80 км/ч и оборудван с гуми клас A, в сравнение с автомобил с гуми от клас D(2). ШУМЪТ В ОКОЛНАТА СРЕДА Трите вълнички понастоящем са заменени от буква: A, B или C (3 вълнички = C). Гума от клас А е НАПОЛОВИНА ПО-МАЛКО ШУМНА от гума, обозначена с клас B(3).Как да разчитаме новия етикет за гуми на ЕС?
Новият регламент въвежда множество промени върху етикета. Използвайте посоченото по-долу ръководство за етикети за гуми , за да ги разберете:Стандартна информация за гуми
Категории
Символите за сцепление със сняг (“снежинка на фона на три планински върха) и/или “сцепление с лед” могат да стоят редом до символа за “Външен шум”, в случай че гумата отговаря на условията.Горивна ефективност на гумата
172 евро (1)
Категориите, свързани с “Горивната ефективност” са ревизирани чрез премахване на клас D (преди това празен).
например: по този критерий, гума от предходен клас E става D.Сцепление с влажна пътна настилка
1 милисекунда9 метра
Категориите, свързани със “Сцепление на влажна пътна настилка” са ревизирани чрез премахване на клас D (преди това празен, например: по този критерий, гума от предходен клас E става D).Ниво на шум
се оценява в децибели (dB)
Шумът от автомобилния транспорт представлява голямо неудобство. При движение на автомобил с постоянна скорост от 80 км/ч шумът, генериран от въртенето на гумите върху пътя като цяло надвишава по сила шума на двигателя. Този шум при търкаляне зависи както от вида на гумите, така и от пътната настилка.
Нови пиктограми
Сканирайте кода, за да получите повече информация относно гумата. Той е свързан с Европейската продуктова база данни (ERPEL), предоставяща информация, свързана с етикета на гумата както и за продуктовия информационен лист.
Символ 3PMSF
3 Peak Mountain Snow Flake (3 планински върха и снежинка)
Гумите, обозначени с “3PMSF” са единствените, гарантиращи реални зимни характеристики, тъй като са специално проектирани за използване на сняг и удовлетворяват всички изисквания, потвърдени посредством обективни тестове(4).
Символ “СЦЕПЛЕНИЕ ВЪРХУ ЛЕД”
Спирачен път върху лед
Като единствена точка за контакт с пътя, гумата е от съществено значение за вашата безопасност по заледени пътища, като например тези в Северните страни. Поради тази причина характеристиките върху лед вече се разпознават чрез тази нова пиктограма “Сцепление върху лед”, която подчертава по-късия спирачен път на тези гуми върху лед.
Гумите за сцепление върху лед са специално проектирани за пътни настилки, покрити с лед и утъпкан сняг и трябва да бъдат използвани единствено при тежки климатични условия (напр. Ниски температури). Използването на гуми за сцепление върху лед при не-толкова тежки климатични условия (като например влажно или топло време) може да доведе до поведение, което е с по-ниски от характеристики от оптималните, и по-специално при сцепление с влажна пътна настилка, управление и износване.