Блог | Erimar

Новият етикет за гуми на ЕС

img

Как да разчитаме новия етикет за гуми на ЕС?


Новият регламент въвежда множество промени върху етикета. Използвайте посоченото по-долу ръководство за етикети за гуми , за да ги разберете:

Стандартна информация за гуми

Тази част ви предоставя информация за търговското наименование или търговската марка на доставчика, идентификатора за типа гуми, обозначението за размера на гумите, техния клас (например C1, C2 или C3).

Категории

Една от основните промени се отнася до нивото на съпротивление при търкаляне и спирачния път при влажна пътна настилка, които сега са намалени до 5 нива, започващи от A (най-ефективни) до E (най-малко ефективни).

Символите за  сцепление със сняг (“снежинка на фона на три планински върха) и/или “сцепление с лед” могат да стоят редом до символа за “Външен шум”, в случай че гумата отговаря на условията.

Горивна ефективност на гумата

1 ОТ 5 РЕЗЕРВОАРА ГОРИВО се изразходва от съпротивлението при търкаляне на гумата

Влизайки в контакт с пътя, всяка гума се деформира при всяко завъртане на колелото. Тъй като конструкцията ѝ е деформирана, гумата загрява и част от енергията се губи. Намаляването на това натрупване на топлина дава възможност за снижаване на консумацията на гориво и, съответно, на емисиите на парникови газове. Силата, която оказва съпротивление при движението на автомобила, се нарича „съпротивление при търкаляне“.

172 евро (1)

е средната икономия на гориво, реализирана от автомобил, оборудван с гуми от клас А, в сравнение с автомобил, оборудван с гуми от клас Е.

Категориите, свързани с “Горивната ефективност” са ревизирани чрез премахване на клас D (преди това празен).
например: по този критерий, гума от предходен клас E става D.

Сцепление с влажна пътна настилка

СПИРАЧЕН ПЪТ НА МОКРА НАСТИЛКА
1 милисекунда

Гумата е единствената точка на контакт между пътя и автомобила. При 80 км/ч тя разполага с по-малко от 1 милисекунда, за да насочи автомобила, да ускори или да спре. Тя е важен компонент за безопасността на автомобилите. Нейната цел е да се прилепи към пътя независимо от състоянието на настилката (лошо или добро), конфигурацията на пътя (прав или със завои) или метеорологичните условия (сухо или дъждовно време).

9 метра

е разликата в спирачния път на автомобил, движещ се с 80 км/ч и оборудван с гуми клас A, в сравнение с автомобил с гуми от клас D(2).

Категориите, свързани със “Сцепление на влажна пътна настилка” са ревизирани чрез премахване на клас D (преди това празен, например: по този критерий, гума от предходен клас E става D).

Ниво на шум
 

ШУМЪТ В ОКОЛНАТА СРЕДА
се оценява в децибели (dB)

Трите вълнички понастоящем са заменени от буква: A, B или C (3 вълнички = C).
Шумът от автомобилния транспорт представлява голямо неудобство. При движение на автомобил с постоянна скорост от 80 км/ч шумът, генериран от въртенето на гумите върху пътя като цяло надвишава по сила шума на двигателя.  Този шум при търкаляне зависи както от вида на гумите, така и от пътната настилка.

Гума от клас А е НАПОЛОВИНА ПО-МАЛКО ШУМНА от гума, обозначена с клас B(3).

Нови пиктограми

Новият етикет за гуми на ЕС ще включва и:
динамичен двумерен баркод (QR код)
поставен в горния десен ъгъл на етикета.
Сканирайте кода, за да получите повече информация относно гумата. Той е свързан с Европейската продуктова база данни (ERPEL), предоставяща информация, свързана с етикета на гумата както и за продуктовия информационен лист.  

Символ 3PMSF 
3 Peak Mountain Snow Flake (3 планински върха и снежинка)

Гумите, обозначени с “3PMSF” са единствените, гарантиращи реални зимни характеристики, тъй като са специално проектирани за използване на сняг и удовлетворяват всички изисквания, потвърдени посредством обективни тестове(4).

30 m(5)
При 50 км/ч, спирачният път на заснежени настилки на зимната гума е средно с 30 метра по-къс с сравнение с този на лятна гума (5).

Символ “СЦЕПЛЕНИЕ ВЪРХУ ЛЕД”
Спирачен път върху лед 

Като единствена точка за контакт с пътя, гумата е от съществено значение за вашата безопасност по заледени пътища, като например тези в Северните страни. Поради тази причина характеристиките върху лед вече се разпознават чрез тази нова пиктограма “Сцепление върху лед”, която подчертава по-късия спирачен път на тези гуми върху лед.

1,4 m(6)
При 20 км/ч, гума за сцепление върху лед има спирачен път, който е минимум с 1,4 м по-къс върху лед в сравнение с всесезонната гума.(6)
Гумите за сцепление върху лед са специално проектирани за пътни настилки, покрити с лед и утъпкан сняг и трябва да бъдат използвани единствено при тежки климатични условия (напр. Ниски температури). Използването на гуми за сцепление върху лед при не-толкова тежки климатични условия (като например влажно или топло време) може да доведе до поведение, което е с по-ниски от характеристики от оптималните, и по-специално при сцепление с влажна пътна настилка, управление и износване.
 
Източник: https://www.michelin.bg/auto/eu-tyre-label